Skip to main content

Redo att ta hjälp
av ett oddigt team?

Välkommen att höra av dig. Vi finns på Framtidsvägen i Växjö men har kunder över hela Sverige och Norden.

Odd Kommunikation AB
Postadress Odd Kommunikation AB, 351 96 Växjö
Besöks- och paketadress Framtidsvägen 12A, 352 22 Växjö
Hitta hit via Google maps

E-post hej@odd.se 
Support chatta med oss / lämna meddelande
Tel växel 0470-286 00
Öppettider Mån-fre kl 9-16 med lunchstängt kl 12-13.

Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig

    Jag vill veta mer om...

    Denna sida skyddas av reCAPTCHA och Googles Privacy Policy och Terms of Service gäller.

    2003 – 2023

    Tjugo år av kreativitet

    Odds framgång i stort tror vi grundas i vår nyfikenhet och erfarenhet. Nyfikenhet att anamma nya tjänster och tekniker, att våga förändras. Men också intresset för våra kunder och en tilltro till det koncept som vi arbetat fram genom åren. Vi har en trygghet i det vi levererar och kunden kan också känna att det de får av oss är av bra kvalitet och hållbart för många år framåt.

    Samarbete, lediga tjänster & praktik

    Vill du bli en del av ett oddigt team?

    Hör av dig till Nina Möller på nina@odd.se och berätta mer om vem du är och visa vad du skapat de senaste åren 🙂

    För anställning har vi inga lediga tjänster just nu men vem vet… skicka gärna ditt CV eller ta kontakt via LinkedIn.

    Häng med bakom kulisserna
    @odd.se

    Det här är vårt recept när vi hjälper företag att styra upp sitt varumärke och kommunikation ✨ Vi kallar det för en komplett varumärkesdesign 🙌🏻
⁠
1. Grunden till varumärket⁠
Vi börjar med en workshop där vi ser över hur ni vill uppfattas och se ut. En genomtänkt strategi och grafisk profil skapas. Här tas hela grunden fram, allt från tonalitet i texter till färger och logotypen.⁠
⁠
2. Enhetligt i alla kanaler⁠
Vi tar fram en webbplats, navet i er digitala närvaro, och ser sen över sociala medier, mailutskick, presentationer, trycksaker, skyltar mm. En komplett karta över era kanaler och allt skapas enhetligt och snyggt enligt den grafiska profilen.
⁠
3. Implementation och mallar⁠
Här tar vi fram allt ni behöver för ert fortsatta arbete. Vi utbildar, tar fram mallar och hjälper er igång. Ett viktigt steg så ni inte bara får en fin grafisk profil i handen och en webb som sen inte jobbas med.⁠
⁠
4. Marknadsföring⁠
En plan för att synas, sälja och bygga varumärke i alla era kanaler. Vi stöttar där ni inte hinner med. Det tas fram innehåll och görs en tidsplan. Vi ser över årets kampanjer och vem som gör vad.⁠
⁠
🖤 Den här processen skapar en röd tråd och säkerställer att alla delar kommunicerar samma sak och följer ert varumärke. Att det finns en medveten plan för hur ni ska jobba med kommunikationen och marknadsföringen samt vem som gör vad. Görs den här grunden rätt har ni en professionell plan som ni kan bygga vidare på i flera år. Varje år rekommenderar vi däremot att man ser över allt så det hänger med i de eventuella förändringar som sker inom verksamheten och i omvärlden.⁠
⁠
🖤 Du kan läsa mer om detta på odd.se. Hör av dig till Nina på nina@odd.se om du är intresserad av ett omtag för ert företag, eller om du är med och startar ett nytt bolag. ⁠
⁠
⁠
#stayodd #marknadsföring #digitalmarknadsföring #varumärke #kommunikation #varumärkesdesign #företag
    Vi älskar smart teknik, men hos oss är det alltid en människa bakom tangentbordet. Så gör gärna ett besök på odd.se och testa vår chat. Där kan du ställa alla frågor du vill kring hur vi kan hjälpa dig att lyfta ert varumärke. Eller om ni redan är kunder och behöver hjälp med något. Vi är redo varje vardag kl 9-16 😊⁠
⁠
#stayodd #marknadsföring #digitalmarknadsföring #varumärke #kommunikation #socialamedier #entreprenör #entreprenörskap #kontor #office #företag
    Välkommen tillbaka! 🖤 Dags att fundera på hur ert varumärke ska formas under 2025 🚀⁠
⁠
👉 Om inte ni tar kommandot så kommer varumärket att formas ändå. Av varje person som möter er, i deras egna tankar och med påverkan från omgivningen. Se till att ni är de som styr hur ert varumärke uppfattas. Hur ska det kännas, se ut och vad vill ni att människor ska säga om er?⁠
⁠
👉 Låt 2025 bli året då ni tar varumärket till nästa nivå. Vi hjälper er gärna dit. Hör av er till Nina på nina@odd.se så hjälper hon er att sortera i era tankar och idéer så hittar vi tillsammans en bra lösning.⁠
⁠
⭐ Vi hjälper er med att sätta grunden i en grafisk profil för att sen skapa webbplatsen och sätta upp alla kanaler runt omkring som behövs för att bygga ert varumärke och dra trafik till webben. Vi utbildar och skapar mallar för det ni behöver i det dagliga för att sen fortsätta arbetet på egen hand.⁠
⁠
#stayodd #marknadsföring #digitalmarknadsföring #varumärke #kommunikation #socialamedier #kontor #office #företag
    Här checkar vi av grej på grej inför julen ✨ Ikväll blir det middag med hela gänget för att fira en insats vi gjorde tidigare i höstas. Vi hade två delmål och vi nådde båda två 🙌🏻 När vi nådde det första blev det en mysig frukost på stan och när vi nådde det andra lovades det en go middag för att fira så det ska vi göra ikväll ⁠🥂
⁠
På torsdag blir det julbrunch för gänget på kontoret med lite häng, äta gott och tillbakablick på 2024 🎄 Det blir inget glöggmingel i år, vi får ta upp den traditionen i nya lokalen nästa år.⁠
⁠
Hoppas du har en fin sista arbetsvecka innan julen⁠ 🍬
⁠
............................................⁠
#stayodd #kontor #office #företag #godjul
    Gör en engagerande årskrönika ✨ Det börjar bli dags att summera, reflektera och titta framåt, men hur skriver man en årskrönika som fångar läsaren? Här är några tips:⁠
⁠
▪️Anpassa texten: Skriv en längre grundtext och anpassa sedan längd och ton efter målgrupp och plattform där den publiceras. ⁠
⁠
▪️Involvera fler röster: Låt inte bara er vd skriva. Uppmuntra medarbetare att dela sina reflektioner. Fler perspektiv skapar en mer levande och inkluderande helhetsbild.⁠
⁠
▪️Fakta och känslor: Lyft fram lärdomar, höjdpunkter och känslor från året. Titta både bakåt och framåt – vad var oväntat, vad är ni stolta över och vad ser ni fram emot?⁠
⁠
På odd.se/blogg hittar du en längre artikel om årskrönikan och hur man kan ta den ett steg längre när texten är på plats. En årskrönika ska vara en återblick, men också en berättelse som engagerar och inspirerar för framtiden. Det kan man förmedla på många olika sätt 🙌🏻
⁠
⁠...............
#stayodd #marknadsföring #varumärke #kommunikation #årskrönika
    I veckan filmade vi en Reel till vår kund @rawforpaw för deras julbox 🐾 Sune ställde upp som modell och tyckte att innehållet i lådan var väldigt gott 😋

#stayodd #marknadsföring #varumärke #kommunikation #entreprenör #entreprenörskap #kontor #office #företag